Fiction ; Vanilla Twilight.
Friday, November 18, 2011

Hey, I'm starting a fictional story. But it's going to be in Malay so I'm sorry if you don't understand the language hehe. The characters are actually Japanese but, let's just say I'm translating what they're saying to Malay hihi.

Vanilla Twilight, Episod satu.

Ayako, 15.

Ayako P.O.V
Sekarang, aku berada di Tokyo, Jepun. Ini kali ketiga aku pindah sekolah dan rumah. Hmph, baru je nak berseronok kat sekolah lama aku tu, ayah aku pergi lancarkan bisnes dia kat sini lak. Pastu tak nak tolong hantar gi sekolah laktu! Haih.. Sekolah Vanilla Twilight.. Pehal pelik sangat nama? Macam nama lagu je.

Tetiba, ada lelaki terlanggar Ayako dari belakang.

Ayako : Woi!! Takde mata ke?!
Kiichi : Sori sori.. aku dah terlambat ke sekolah ni.. Nama aku Kiichi. Nama kau sape?
Ayako : Em.. Nama aku Ayako. Kau sekolah kat SVT ke? Aku pelajar baru kat sana.
Kiichi : Aah, memang pun. Tapi jangan panggil SVT ah.. pengetua marah nanti sebab dia kata kononnya tak formal. Tapi aku rasa lagi cool kalau panggil camtu!
Ayako : Haha, kan? Eh, bukan kau dah terlambat ke?
Kiichi : Aah lah! Aku lupa siot. Jom, aku bawak kau ke bilik guru sekali. Boleh aku cover sikit hehek.

Hmm.. baiknya dia.. Hensem laktu. 

Ayako dan Kiichi kemudian melangkah masuk ke Sekolah Vanilla Twilight. Kiichi membawa Ayako ke bilik guru. Mereka disapa oleh Cikgu June, yang juga merupakan orang Korea.

Ayako : Ehhh!! Ni sekolah Koreo jugak ke? Erm.. Hello Cikgu! Aneyong sayur!!
Cikgu June : Haha, takpe.. saya boleh cakap Jepun juga. Kiichi, lambat lagi ye?
Kiichi : Hehehe.. ingatkan boleh cover tadi.. Erm cikgu, ni Ayako.. dia murid baru kat sini.
Cikgu June : Oh ye? Nama saya June.. saya sebenarnya orang Jepun kacukan Korea..
Ayako : Oh yeke? Sila beri tunjuk ajar cikgu!
Cikgu June : Baiklah.. meh saya tunjukkan kelas awak.. Awak pulak Kiichi, pergi bilik disiplin.
Kiichi : Ala, yelaa. K lah Ayako, bye! Sayonara! Aishiteru! Eh melebih pulak heheh. *sambil mengenyit mata*

Cikgu June menyemak kertas maklumat Ayako lalu membawa dia ke kelas 3B.

Cikgu June : Perhatian semua! Hari ni kita ada murid baru..
*keadaan kelas 3B berubah dari riuh-rendah ke senyap*
Ayako : Nama saya Ayako Shimasama.. sila beri tunjuk ajar! 

Inilah permulaan kisah cinta dan kawan yang baru~

Kiichi, 15 dan Ayako.

Images are from WeHeartIt.com. Thanks a bunch!

Labels: ,