Fiction : Vanilla Twilight.
Saturday, November 19, 2011

Vanilla Twilight - Episode dua.

Tumblr_lu5icsbcjq1qgby90o1_500_large
Mika, 15.

Kelas 3B mula berbisik.

Perempuan 1; Ee, tengok budak tu. Takde stail langsung.
Perempuan 2; Aah kan, selekeh. Macam baru lepas jatuh je.
Ayako ; (bermonolog sendirian) Diorang ni, ingat aku tak dengar ke? 
Cikgu June ; Diam semua. Cikgu harap kamu dapat beri kejasama kepada Ayako. Ada tempat kosong tak?

Kelas 3B diam. Tiada siapa mahu Ayako duduk disebelah mereka. Tetapi..

Mika : Cikgu!! *lambai-lambai tangan* Kat sini ada tempat kosong sebelah saya ni!
Cikgu June : Baiklah, Ayako awak boleh duduk sebelah Mika.
Ayako : Ok...

Ayako melangkah ke tempat yang ditunjuk oleh budak perempuan berambut perang itu.

Ayako P.O.V
Nasib baiklah budak ni sanggup terima aku duduk sebelah dia. Comelnya, kecik je!

Mika : Hai! Nama saya Mika Yasuka. Panggil saya Mika. Mika-chan pun boleh! Hik hik!
Ayako : Nama saya Ayako.. Selamat berkenalan..
Mika : Tadi saya nampak awak masuk dengan casanova sekolah, Kiichi. Ada apa-apa ke?
Ayako : Eh, takdelah! Kebetulan kami terserempak.
Mika : Ooooo.. lepas ni kita jadi kawan baik okay!
Ayako : Hihi, okay *senyum*

Kringggg! 

Mika : Dah rehat. Saya pun dah lapar. Jom pi kantin.
Ayako : Saya ikut je.

Mereka pergi beli roti ban dan duduk di bawah pokok.

Ayako : Mika, kenapa bebudak 3B macam tak sukakan saya?
Mika : Oh, memang diorang macam gitu. Sekolah ni tak ramai sangat budak lelaki. Jadi dyorang macam menyampah.. kot..
Ayako : Gitu ke.. 

Sewaktu Ayako mahu minum jus melon nya, tiba-tiba airnya dilanggar oleh seseorang.

Kiichi : Eh, sori weh. Tak perasan.
Ayako : Kau lagi, memang takde mata eh?
Kiichi : Soriiii sorriiii. Mika, kau bawak tak komik Shin-chan aku mintak semalam?!
Mika : Bawak-bawak! Jangan risau, nanti dalam kelas kau amik la.
Kiichi : Hari ni aku kena duduk bilik kaunseling ah.
Ayako : Sebab datang lambat lettew.
Kiichi : Diam ah kau. K ah, blah dulu. Nak pi ngorat!
Mika : Yelah~
Kiichi : Ayako, air kau tu.. aku belanja baru lain kali eh.
Ayako : Hmm.. (bermonolog) Nanti aku jatuhkan kau punya pulak, tunggu ah kau.

Bersambung...

Labels: ,