download sims 2 - part 2
Thursday, December 8, 2011

This is da final part y'all been waitin' for!! K, rajin betul saya update hari ni kan T-T Takpe ah, nak menunaikan amanah. Ceh. P/S ; Tutorial ini tidak bergambar sebab saya boleh install sekali je, tak sempat nak amik gambar. Uhuhuh. Kalau bahagian mount CD ada okeng don't worry.

First things first, pastikan korang ada Daemon Tools Lite and AnyToIso. Ni link download dia ;
-http://www.disk-tools.com/download/daemon
-http://anytoiso-converter.en.softonic.com/
Bila dah download, install semua, buka AnyToIso korang.
Korang tekan Open image... then bukak file yang bernama ;
sims2_1.cue
Cari file tu dekat file yang korang download guna uTorrent. Cari sampai jumpa!! Jangan tanya saya sebab saya taktau korang download tu kat mana.

Pastu tekan Convert! Ulang step ni dengan file sims2_2.cue, sims2_3.cue & sims2_4.cue.

Nanti korang akan dapat files macam gini :
sims2_1.iso
sims2_2.iso
sims2_3.iso
sims2_4.iso
Now bukak Daemon Tools Lite.
Click butang Add Image. Kalau taktau rupa dia macam mana, ini dia :


Now, korang tekan keempat-empat file .iso yang korang dah convert tadi. Then korang akan nampak kat bahagian Image Catalog nya macam ni :


Now, select yang atas sekali (sims2_1.iso) pastu tekan butang Mount :


Lepaih korang tekan butang Mount tu, nanti dia keluar Autoplay Sims 2 mcm ni :


Tekan je Run Setup.exe. Nanti dia akan mula installation (woohoo!). Bila dia mintak KEY NUMBER, kasi Key ini :
THA2-Z3FK-OR1A-3HZ4-2WUS
374U-U5GT-1RZ9-4PDG-T5QZ
DKSS-YCA2-ZO11-SSP7-3AFH
XUT3-6LHW-ZOR1-JH7N-VV7I
DWJ2-Q92Z-R1R1-5F6R-077P

Kasi je salah satu baris. Then then then, bla dia tetiba mintak Disk 2, korang pergi Daemon Tools balik, select sims2_2.iso pastu tekan mount image. Nanti dia akan teruskan lagi install. Buat benda yang sama bila dia mintak Disk 3 (select sims2_3.iso) & Disk 4 (select sims2_4.iso). Lepastu siap!!! Korang dah boleh main!!! Woohooooo!! HAHAHAHA. Saya seronok sebab sudah hampir habis saya nak menaip :3

PERINGATAN. Kalau first time korang main tu, memang boleh double click je icon kat desktop. Tapi setiap kali korang nak main lepastu, korang kena right-click icon and click Run As Administrator. Saya pun taktau kenapa -_- Kalau ada sebarang pertanyaan sila contact di Facebook saya. Sekian.

P/S : Ini contoh :

Right-click an click Run As Administrator.
Bila dia kata Allow changes to laptop or whatever, tekan Allow :)

Labels: ,